2013. május 11., szombat

Hordozódás avagy a kötődő nevelés :)

Kendőzés, Mei tai (MT), csatos, félcsatos, karikás... Hát igen, a hordozásba is bele lehet szeretni :) Egyrészről a városban babakocsival közlekedni lehetetlen, kényelmetlen. Vannak olyan megállók, ahol tényleg esélytelen babakocsival közlekedni. És lássuk be a fővárosi emberek sajnos nemigen segítőkészek egy babakocsit cipelő anyukával szemben. Sokszor úgy kell megkérni valaki, hogy segítsen felemelni a kocsit vagy álljon már félre a kocsinak kijelölt helyről.
Ugyanakkor sokszor találkozik a hordozós anyuka a csodálkozó tekintetekkel, hogy a babát magára köti valaki. Nem szoros-e, nem fullad-e meg a gyerek, nem kényelmetlen-e? 
De szerencsére én egyre több mosolygós tekintettel is találkozom útjaink során:)


Akkor belevágok! 
A teljesség igénye nélkül a különböző tipusokat mutatom be, amiket én használtam v próbáltam :)
1. kendő- kendőben gyakorlatilag születéstől a hordozás végéig lehet hordani a gyereket elöl-csípőn-hátul. Viszont a kendő hossza változik, elölre hosszú kendővel lehet szerintem könnyen kötni, míg csípőre rövidebb jó, hátra pedig még rövidebb. 
2. mei tai- ez kb 6 hónapos kortól optimális, mert ekkorra lesz a baba terpesze megfelelően nagy, ehhez a hordozó eszközhöz, hallottam olyat, hogy már ülni tudó babáknak a legjobb ez a hordozó. Kendővel lehet derékra kötni ill a vállakon is kendő fut.
3. csatos mei tai- itt csatos pánt fut a derékon is, vállon is.
4. félcsatos mei tai- a derékon csatos pánt van, a vállon viszont kendők futnak
5. karikás kendő- csípőn hordozáshoz vettem, de lehet elöl hordozáshoz is használni. Itt a kendő végére 2 karika van varrva, és ebbe kell fűzni a kendő másik végét. A kendőt vállon átvetve viselik, így ültetik bele a babát. Rövidebb utakra jó, mert könnyen ki lehet venni és visszatenni bele a lurkót.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése