2013. május 10., péntek

Miért....


Miért csinálod? Nem kell sokat mosni? Mennyi vizet fogyasztatsz vele? Jó az a gyereknek? Nem drága?


Ezeket a kérdéseket szegezik nekem időtől időre, amikor kiderül, hogy mosható pelenkákat használok. Legtöbben úgy néznek rám, mint egy ufóra :D
Hát vágjunk bele!
Elsőként azért választottam a mosható pelusozást, mert biológia-környezettan szakos hallgatóként épp elégszer szembesültem az ember természetromboló tevékenységével. Ekkor még nem számolgattam, hogy mennyibe kerül vagy mennyi energiámat veszi majd el ez az egész! Sőt a pelenkákról sem tudtam túl sokat. Így beleástam magam a moshatóság szakirodalmába :)

Kiderült, hogy a mosható pelenka fogalom már rég nem azt a műanyag külső és a tetra pelenka kombinációt takarja, mint, amit anyáink, nagyanyáink használtak. Komoly választék van, mindenki megtalálhatja a legoptimálisabbat színben, formában, anyagban... Ekkor kicsit bepánikoltam, hogy hogyan fogom kiválasztani a legmegfelelőbbet??? Hiszen tényleg rengetegféle kapható hazánkban is, de Európa szerte is igen széles a skála. Heteket töltöttem az internetet bújva, és konzultáltam már moshatózós anyukákkal, hogy mit érdemes venni, mennyit érdemes venni és persze, hogy hol vegyem meg...

Végül azt a tanácsot kaptam, hogy többféle pelenkát vegyek, próbáljam ki, majd ami beválik azokból vegyek többet. Így használtan vettem sokféle pelust.
A továbbiakban leírom melyikek váltak be nekünk, és milyen tapasztalataim vannak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése