2013. május 11., szombat

Kendőzés


Mindennek előtt újszülött babának KENDŐ!
Nincs kecmec, nincs kifogás, hogy "dehát én nem tudom megkötni"... Mindenki meg tudja kötni! Keress oktatót a közelben, és szánd rá a pénzt, hogy megtanítson pár kötést, és megmutassa hogyan jó a babának! Nem csupán kényelmes lesz nektek, de ortopédiailag is jó a babának. A piciknek semmi más nem jó! Ne dőljetek be az újszülött szűkítős csatos hordozóknak. Én vettem olyat. Réka feszengett benne, üvöltött felvételkor... 3x hordtam benne a kisasszonyt, majd lecseréltem egy rugalmas kendőre. Ortopédiailag sem jó ilyen piciknek csak a kendő.
Számos hordozós klub is létezik, ahol szívesen megmutatják hogyan kötözd magadra a babádat, és ki is próbálhatsz többféle kendőt is, ki is kölcsönözheted őket próbálni!

Sajnos (:D) rengeteg féle kendő létezik, rengeteg gyönyörű mintával! Vannak vékonyabbak, vastagabbak, egyszínű, mintás, csíkos... Kezdőknek érdemes használt, jól betört kendőt venni, mert ezekkel kötni sokkal könyebb, mint egy új kendővel! A csíkos kendők pedig segítenek a mintájukkal a helyes kötözésben.

Nekem Didymos geckos kendőm van. Imádom, betört kendőként vettem, szeretem a mintáját, könnyű vele kötni! Próbáltam Natibaby Africa kendőt is, de ezzel én nehezebben kötöttem, és vastagabb is, mint a DD. Kötöttem csípőre Lana-val, ami szintén egy vékonyabb kendő, nagyon tetszett ez is.

A többi márkáról még nincs tapasztalatom, de érdemes hordozós klubban kipróbálni pár márkát, hogy meglássa az ember neki melyik jön be a legjobban :)







2 megjegyzés:

  1. Szia Maszaly :-)

    nagyon örülök, hogy ilyen lelkesen írod a blogot, nagyon sok kérdésem került már eddig is megválaszolásra.

    Olyan kérdésem lenne, hogy te melyik hordozós klubba jársz, ill. hol tanultál kötési technikákat? Még nem időszerű a kérdés, de ha oda kerülök, akkor szívesen mennék kipróbált helyre.

    Előre is köszi!
    Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Eszter!
      Sajnos Klub nincs a közelembe, így nem tudok járni :( De voltam a Pasaréti Klubban, ott mutatták meg a karikás kendő használatát. Oktatók kerületenként vannak, lehet keresni a közeledben egyet. Nekem egyik ismerősöm is oktató, nála voltam. Ő mutatta meg a csípőre kötözést, és megyünk majd hátra kötözést tanulni nyáron.
      A hordozóházban rengeteg kendőt ki lehet próbálni, bérelni, ill oktatás is van.

      Törlés